دهه ولایت و سالگرد تأسیس مؤسسه مطالعاتی صراط مبین (مرکز پژوهش مبنا) گرامی باد.

  • چهارشنبه, 23 مرداد 1398 11:33
  • بازدید 2474 بار

بسم‌الله النور
 دهه ولایت و سالگرد تأسیس مؤسسه مطالعاتی صراط مبین (مرکز پژوهش مبنا) گرامی باد
 در سال ۱۳۹۰ و در چنین دهه مبارکی، خداوند متعال توفیقِ بنای پر خیر و برکت مؤسسه مطالعاتی صراط مبین را عنایت فرمود. اعتقاد راسخ دارم که این هم‌زمانی بدون قصد قبلی، بی‌حکمت نبود؛ چراکه رسالت نخست ما موضوع «ولایت‌فقیه و مردم‌سالاری دینی» بود که در ادامه کار، بحث «دین و فرهنگ دینی» و «حوزه و روحانیت» نیز اضافه شد. به یاد دارم که جهش دوم مؤسسه هم‌زمان با دهه فجر ۱۳۹۰ بود که پروژه‌های پژوهشی و ترویجی مؤسسه با قدرت تمام عملاً آغاز شدند.

 از آن روزها تا امروز بارها دیده‌ام که موفقیت‌های بزرگ و تحولات سرنوشت‌ساز این مرکز در مناسبت‌های مهم اسلامی با صبغه ولایت رخ می‌دهند. در طول این سال‌ها تحقق این وعده الهی را که «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ» (محمد،٧) بارها در مسیر دشوار مؤسسه به دیده سر و جان دیده‌ایم.
به خاطر دارم در روزهای اول مؤسسه، تنها بودم؛ کاملاً تنها؛ اما اندک‌اندک جمع استادان و همکاران ارزشمند به یاری‌ام رسیدند. با تعاون و هم‌دلی بود که کارها سامان و برکت یافت که خداوند فرموده است: «تَعاوَنُوا عَلَی البِّرِّ وَ التَّقوَی» (مائده/2).
به حمد خداوند در حال حاضر نیز مؤسسه صراط مبین با دریافت مجوز «مرکز پژوهشی مبنا» از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مرکز پژوهشی ارتقا پیدا کرده است. گروه‌های پژوهشی فعال، پژوهشگران و نیروهای دلسوز و کاربلد، استادان شاخص حوزوی- دانشگاهی و قرار گرفتن در قم «عش آل محمد(ص)» برخی از ویژگی‌های این مرکز پژوهشی هستند.
 من اطمینان دارم که هرکدام از نیروهای این مؤسسه، انگیزه و توان لازم را برای تحقق رسالت خطیر و ارزشمند این مرکز (پژوهش و آسیب‌شناسی درباره دین، فرهنگ دینی و نهادهای دینی) دارا هستند.
 این‌جانب بر خود واجب می‌دانم از زحمات، دغدغه‌ها و دلسوزی‌های همه عزیزانی که در این مدت قوام و ارتقای کارها کمک کرده‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم و از خداوند متعال عاجزانه تمنا می‌کنم که به کارها و محصولات دینی این مرکز برکت و اثربخشی عنایت فرماید و خودش حافظ و کمک‌کار مؤسسه و همکاران و اساتید آن باشد؛ إن‌ شاء الله.
محمدتقی دشتی
مدیرعامل مرکز پژوهشی مبنا

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

تحمیل نظر خویش بر آگاهان
قرآن : ... ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ ... (سوره نحل، آیه 52)ترجمه: هیچ کس (حتی پیامبر) حق ندارد به مردم بگوید به جای خدا مرا عبادت کنید.حدیث: روی الحلبی قلتُ لاَبی عبدالله علیه السلام ما أدنى ما یکون به العبد کافراً ؟ قال: « أن یبتدع به شیئاً فیتولى علیه ویتبرأ ممّن خالفه (معانی الاخبار ، ص 393)ترجمه: ... حلبی روایت می کند که از امام صادق (ع) پرسیدم : کمترین سبب کافر شدن انسان چیست؟ فرمودند : این‌که بدعتی بگذارد و از آن بدعت جانبداری کند و از هر کس با او مخالفت کند روی برگرداند و آنان را متهم و منزوی سازد.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید