تقدیر از مرکز پژوهشی مبنا در اولین جمع سپاری نخبگانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام

  • سه شنبه, 28 بهمن 1399 21:02
  • بازدید 1242 بار

آیین تقدیر از برگزیدگان اولین جمع سپاری نخبگانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشی مبنا به نقل از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان اولین جمع سپاری نخبگانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح دوشنبه 27بهمن ماه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ساختمان مرکزی مجمع تشخیص مصلحت برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم دکتر میثم مظفر رئیس مرکز مطالعات و بررسی های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از نخبگان، پژوهشگران و مراکز علمی که در جمع سپاری نخبگانی دبیرخانه مجمع مشارکت کرده اند، گفت: همزمان با افتتاح نظام جمع سپاری دبیرخانه مجمع در تاریخ 16 شهریور نخستین فراخوان جمع سپاری با موضوع «مشارکت در تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم» با حضور روسای بیش از 100 اندیشکده و پژوهشکده برتر کشور اعلام شد.

وی افزود: در این فرایند بیش از 36250 بازدید از سامانه نجم و 2354 نفر ثبت نام شدند که 739 مورد مشارکت ثبت شده در سامانه نجم را شاهد بودیم که 39درصد مشارکت کنندگان مدرک دکتری و بالاتر داشته اند، 38درصد دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد داشته اند و 23درصد مشارکت کنندگان با مدرک تحصیلی کارشناسی و پایین تر بوده اند.

رئیس مرکز مطالعات و بررسی های راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر نقش محوری مشورت با مردم در حکمرانی اسلامی گفت: امام علی (ع) فرمودند کسی که ترک مشورت کند و خودرایی داشته باشد، به سمت هلاکت می رود. البته در اسلام مشورت با مردم عادی و زیردستان هم توصیه شده است. در بسیاری از کشورهای جهان هم رجوع به نظرات نخبگان و مردم نهادینه شده است.

وی افزود: فلسفه سامانه نجم، بهره گیری از نظرات عموم مردم است و فراتر از عرصه انتخابات، می خواهیم از سرمایه اندیشه عمومی برای ایجاد تحول استفاده کنیم.

دکتر مظفر با اشاره به کارکردهای جمع سپاری از منظر سیاستگذاران و حاکمیت، به برقراری ارتباط مستقیم سیاستگذاران با انبوه مردم و کاهش فاصله حاکمیت با شهروندان و تولید سرمایه اجتماعی پرداخت و گفت: از این مسیر سیاستگذاران در معرض رویکردهای مختلف حل مساله با روش ها، نگرش ها و رویکردهای گوناگون قرار می گیرند و ارزیابی اثرات احتمالی سیاست امکان پذیر می شود.

وی در پایان از همکاری دبیرخانه بنیاد نخبگان، حوزه های علمیه و دانشگاه های مادر در سراسر کشور و اندیشکده های برتر در حوزه های گوناگون تقدیر کرد و گفت از امروز دومین فراخوان جمع سپاری نخبگانی مجمع را آغاز می کنیم.

خاطر نشان می‌شود در این مراسم از دکتر محمدتقی دشتی،رئیس مرکز پژوهشی مبنا نیز تقدیر شد.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

پیام هفته

مصرف کردن بدون تولید
آیه شریفه : وَ لَنُذيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَکْبَرِ ... (سوره مبارکه سجده ، آیه 21)ترجمه : و ما به جز عذاب بزرگتر (در قیامت) از عذاب این دنیا نیز به آنان می چشانیم ...روایت : قال أبي جعفر ( ع ): ... و لله عز و جل عباد ملاعين مناكير ، لا يعيشون و لا يعيش الناس في أكنافهم و هم في عباده بمنزله الجراد لا يقعون على شيء إلا أتوا عليه .  (اصول کافی ، ج 8 ، ص 248 )ترجمه : امام باقر(ع) مي‌فرمايد: ... و خداوند بدگانی نفرین شده و ناهنجار دارد که مردم از تلاش آنان بهره مند نمی شوند و ایشان در میان مردم مانند ملخ هستند که به هر جیز برسند آن را می خورند و نابود می کنند.

ادامه مطلب

موسسه صراط مبین

نشانی : ایران - قم
صندوق پستی: 1516-37195
تلفن: 5-32906404 25 98+
پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید